من بلاگ

من بلاگ

من بلاگ

من بلاگ

مهمترین علامت های سوختن جاروبرقی

در برخی از مواقع به دلیل استفاده زیاد از جاروبرقی و یا حتی قدیمی بودن دستگاه، ممکن است که بوی سوختگی را حس کنید. این امر به خاطر سوختگی موتور جاروبرقی می‌باشد که اولین نشانه آن نیز استشمام بوی سوختگی از داخل مخزن دستگاه است. مهمترین علامت های سوختن جاروبرقی عبارتند از:

استشمام بوی سوختگی از مخزن جاروبرقی

اگر در هنگام استفاده از جاروبرقی بوی سوختگی را احساس کردید، به معنی مشکل و سوختگی موتور دستگاه می‌باشد. در واقع این بوی سوختگی از داخل مخزن، نشان از آسیب‌دیدگی موتور جاروبرقی است. البته سوختن موتور لزوماً به معنی تعویض کامل آن نیست.

در برخی از مواقع به دلیل آسیب‌دیدگی کمتر و اقدامات سریع تنها با تعویض کلکتور و یا سیم‌پیچ مشکل برطرف خواهد شد. از این رو در مجموع تعمیرکار باید قطعات جاروبرقی را چک کرده تا با توجه به آسیب‌های وارده برای تعمیر جاروبرقی، قطعات لازمه را تعمیر و یا تعویض نماید.

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

دلایل زیادی باعث خاموش شدن و از کار افتادن ناگهانی جاروبرقی می‌شود که بهتر است اول این موارد را چک کنید. دلایلی چون قطع بودن برق، پر بودن بیش‌ازحد کیسه جاروبرقی، معیوب بودن سوئیچ روشن و خاموش شدن جاروبرقی و… باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه خواهد شد.

اما اگر هیچ کدام از دلایل بیان شده علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی نباشد، مطمئنا این ایراد به خاطر خرابی و سوختگی موتور جاروبرقی می‌باشد.

کاهش قدرت مکش جاروبرقی

یکی از علامت‌های سوختگی موتور جاروبرقی، مربوط به کاهش قدرت مکش و جمع نکردن آشغال‌ها می‌باشد. اگر با وجود درجه زیاد مکش جاروبرقی و عدم وجود مانع در فیلترها و شلنگ‌های جاروبرقی این مشکل وجود داشته باشد، بنابراین باید با تماس با نمایندگی جاروبرقی خود یا متخصصان مجرب تعمیرات لوزام خانگی درخواست تعویض موتور وسیله خود را داشته باشید.

 افزایش صدای جاروبرقی

اگر صدای جاروبرقی نسبت به حالت نرمال خود خیلی بیشتر شده باشد، احتمالاً به دلیل خرابی موتور دستگاه می‌باشد. البته این ایراد می‌تواند به دلیل معیوب شدن سایر قطعات جاروبرقی چون خرابی بلبرینگ‌ها و پروانه دستگاه نیز باشد.

چون عملکرد این ۲ قطعه جاروبرقی در رابطه با صدای دستگاه می‌باشد، برای رفع مشکل باید این قطعات تعویض گردد. اما اگر ایراد جاروبرقی در صورت تعویض این قطعات برطرف نشد، موتور دستگاه باید چک و تعمیر شود.

داغ شدن سریع جاروبرقی

اگر در حال استفاده از جاروبرقی متوجه داغ شدن و گرمای زیاد جاروبرقی شدید، در حالی که زمان زیادی از روشن شدن دستگاه نمی‌گذرد، ایراد در تهویه هوا جاروبرقی می‌باشد. در واقع گرمای زیاد جاروبرقی می‌تواند خیلی سریع بر موتور دستگاه تاثیر گذاشته و آسیب وارد کند.

شما می‌توانید با تمیز کردن داخل جاروبرقی و رفع گرفتگی‌های تهویه هوا، از بروز مشکلات حادتر جلوگیری نمایید. البته در رابطه با زمان روشن بودن جاروبرقی نیز متوسط تایم را در نظر بگیرید. بهتر است که به طور متوسط بعد از ۳۰ دقیقه روشن بودن جاروبرقی را خاموش کنید تا موتور خنک شود و مجدداً از دستگاه استفاده کنید.

کدهای خطا یخچال دوو

کدهای خطا یخچال دوو شاید مشابه مدل‌های دیگر یخچال دوو باشند یا نباشند. کد ارور یخچال دوو به صورت یک کد دیجیتالی نمایش داده می‌شود، دقیقا همان طور که در ادامه برای شما آورده شده است. در برخی مدل‌ها اندکی تغییر مشاهده خواهد شد.

از آنجا که این کدهای ارور یخچال دوو برای استفاده عموم است، ممکن است در بسیاری از موارد کمکی نکنند. برای مهندسان خدمات، یک راهنمایی در جهت درست هستند اما واقعا در همین اندازه است. فراتر از معنای کلی، نتیجه، واقعا به بررسی و تشخیص خطای مناسب بستگی دارد.

قبل از شروع بررسی کدهای خطای یخچال دوو و یا اقدام به برداشتن هر بخشی از فریزر لطفا این متن را به طور کامل بخوانید و به نکات ایمنی و اخطارهایی که در انتها آمده است، توجه کنید چون حاوی اطلاعات بسیار مهمی هستند! 

کدهای ارور یخچال دوو

این کدهای ارور یخچال دوو برای تعمیرکارها نوشته شده‌اند و نه برای عموم مردم. در این کدهای خطا یخچال دوو در نظر گرفته شده که فرد سطح معینی از مهارت در تشخیص مشکلات را دارد.

ما چند یادداشت برای کمک به شما در تعیین ماهیت کدهای ارور یخچال دوو اضافه کرده‌ایم، اما با این وجود شما هنوز باید درباره هر یک از کدهای خطا یخچال دوو تحقیق کنید. پیش از آن که شروع کنید، برای کمک بیشتر و مشاوره در مورد پیدا کردن خطا در یخچال، لطفا به راهنمای اصلی ما برای پیدا کردن خطا در این لینک مراجعه کنید.

در این متن اطلاعات بیشتری درباره نحوه عملکرد یخچال‌های بدون برفک آورده شده است.

F۱  روی صفحه نمایش یخچال چشمک می‌زند - سنسور حرارتی تشخیص داده نمی‌شود و یا اتصال کوتاه کرده است.

r۱  روی صفحه نمایش یخچال چشمک می‌زند – اختلال در عملکرد سنسور دمای محیط، تشخیص داده نمی‌شود و یا اتصال کوتاه کرده است.

rt روی صفحه نمایش یخچال چشمک می‌زند – سنسور حرارتی RT تشخیص داده نمی‌شود یا اتصال کوتاه کرده است.

D۱ روی صفحه نمایش یخچال چشمک می‌زند – سنسور حرارتی D تشخیص داده نمی‌شود یا اتصال کوتاه کرده است.

dr – نقص در سنسور درب یخچال.

dF – نقص در سنسور درب فریزر.

dH – کلید Homebar درب معیوب است.

C۱ – چرخه غیرطبیعی یا معیوب است.

F۳ – بازگشت پس از یخ‌زدایی غیرطبیعی یا نقص.

d۲ – حالت یخ‌زدایی اجباری.

قطعات یدکی یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو

لطفا بررسی کنید که هر قطعه یدکی دوو برای استفاده در مدل خاص و شماره سریال یخچال شما مناسب است. اگر در مورد مناسب بودن هر قطعه یدکی مطمئن نیستید، لطفا بخواهید مطمئن شوند که قطعات یدکی درست را برای فریزر خود تهیه می‌کنید.

لطفا، حدس نزنید یا فرض نکنید که قطعات یدکی با همان شماره مدل و چندین بخش متفاوت می‌توانند به جای یکدیگر استفاده شوند.

اگر نیاز دارید که هر قطعه یکی دوو سفارش دهید لطفا شماره مدل کامل صفحه درجه‌بندی فریزر خود را به ما بدهید، مطمئن نباشید که اعداد روی دفترچه راهنمای کاربر درست خواهند بود، چون اغلب درست نیستند.

کمک‌های بیشتر، توصیه و راهنمایی

 اگر به کمک و راهنمایی بیشتری نیاز دارید لطفا با نمایندگی تعمیرات یخچال دوو در تهران در ارتباط باشید چون ما به شما کمک خواهیم کرد تا یخچال دوو خود را خیلی بهتر درک کنید و احتمالا در تشخیص کدهای ارور یخچال دوو به شما کمک خواهیم کرد.

شما همچنین باید بدانید که این کدهای ارور یخچال دوو یک "گلوله جادویی" نیستند، آن‌ها به شما نخواهند گفت که مشکل چیست، آن‌ها فقط به شما نشان خواهند داد که مشکل کجاست و جایگزین مهارت‌های تشخیصی خوب نمی‌شوند.

شما می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد اینکه کدهای ارور یخچال دوو، دقیقا چه چیزهایی را نشان می‌دهند، در این مقاله به دست آورید. بنابراین لطفا به خوبی آگاه باشید که حتی با وجود این دانش جدید، شما باید واقعا قادر به بررسی و تشخیص مشکل باشید و این به معنای پایبندی به ایمنی وسایل اولیه برای کار روی آن‌هاست.

لطفا توجه داشته باشید که سازندگان می‌توانند کدهای ارور یخچال دوو را بدون اطلاع تغییر دهند و ما نمی‌توانیم تضمین کنیم که این کدهای ارور یخچال دوو در مدل خاص شما درست باشند چون تمام کدها در طیف گسترده‌ای از لوازم اعمال می‌شوند و نه یک مدل مشخص.