من بلاگ

من بلاگ

من بلاگ

من بلاگ

مهمترین علامت های سوختن جاروبرقی

در برخی از مواقع به دلیل استفاده زیاد از جاروبرقی و یا حتی قدیمی بودن دستگاه، ممکن است که بوی سوختگی را حس کنید. این امر به خاطر سوختگی موتور جاروبرقی می‌باشد که اولین نشانه آن نیز استشمام بوی سوختگی از داخل مخزن دستگاه است. مهمترین علامت های سوختن جاروبرقی عبارتند از:

استشمام بوی سوختگی از مخزن جاروبرقی

اگر در هنگام استفاده از جاروبرقی بوی سوختگی را احساس کردید، به معنی مشکل و سوختگی موتور دستگاه می‌باشد. در واقع این بوی سوختگی از داخل مخزن، نشان از آسیب‌دیدگی موتور جاروبرقی است. البته سوختن موتور لزوماً به معنی تعویض کامل آن نیست.

در برخی از مواقع به دلیل آسیب‌دیدگی کمتر و اقدامات سریع تنها با تعویض کلکتور و یا سیم‌پیچ مشکل برطرف خواهد شد. از این رو در مجموع تعمیرکار باید قطعات جاروبرقی را چک کرده تا با توجه به آسیب‌های وارده برای تعمیر جاروبرقی، قطعات لازمه را تعمیر و یا تعویض نماید.

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

دلایل زیادی باعث خاموش شدن و از کار افتادن ناگهانی جاروبرقی می‌شود که بهتر است اول این موارد را چک کنید. دلایلی چون قطع بودن برق، پر بودن بیش‌ازحد کیسه جاروبرقی، معیوب بودن سوئیچ روشن و خاموش شدن جاروبرقی و… باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه خواهد شد.

اما اگر هیچ کدام از دلایل بیان شده علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی نباشد، مطمئنا این ایراد به خاطر خرابی و سوختگی موتور جاروبرقی می‌باشد.

کاهش قدرت مکش جاروبرقی

یکی از علامت‌های سوختگی موتور جاروبرقی، مربوط به کاهش قدرت مکش و جمع نکردن آشغال‌ها می‌باشد. اگر با وجود درجه زیاد مکش جاروبرقی و عدم وجود مانع در فیلترها و شلنگ‌های جاروبرقی این مشکل وجود داشته باشد، بنابراین باید با تماس با نمایندگی جاروبرقی خود یا متخصصان مجرب تعمیرات لوزام خانگی درخواست تعویض موتور وسیله خود را داشته باشید.

 افزایش صدای جاروبرقی

اگر صدای جاروبرقی نسبت به حالت نرمال خود خیلی بیشتر شده باشد، احتمالاً به دلیل خرابی موتور دستگاه می‌باشد. البته این ایراد می‌تواند به دلیل معیوب شدن سایر قطعات جاروبرقی چون خرابی بلبرینگ‌ها و پروانه دستگاه نیز باشد.

چون عملکرد این ۲ قطعه جاروبرقی در رابطه با صدای دستگاه می‌باشد، برای رفع مشکل باید این قطعات تعویض گردد. اما اگر ایراد جاروبرقی در صورت تعویض این قطعات برطرف نشد، موتور دستگاه باید چک و تعمیر شود.

داغ شدن سریع جاروبرقی

اگر در حال استفاده از جاروبرقی متوجه داغ شدن و گرمای زیاد جاروبرقی شدید، در حالی که زمان زیادی از روشن شدن دستگاه نمی‌گذرد، ایراد در تهویه هوا جاروبرقی می‌باشد. در واقع گرمای زیاد جاروبرقی می‌تواند خیلی سریع بر موتور دستگاه تاثیر گذاشته و آسیب وارد کند.

شما می‌توانید با تمیز کردن داخل جاروبرقی و رفع گرفتگی‌های تهویه هوا، از بروز مشکلات حادتر جلوگیری نمایید. البته در رابطه با زمان روشن بودن جاروبرقی نیز متوسط تایم را در نظر بگیرید. بهتر است که به طور متوسط بعد از ۳۰ دقیقه روشن بودن جاروبرقی را خاموش کنید تا موتور خنک شود و مجدداً از دستگاه استفاده کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر

عالی بود. در صورتی که از جاروبرقی بوش استفاده می کنید توصیه دارم سری به آموزش های تعمیرات جاروبرقی بوش در سایت آی پی امداد بزنید و اطلاعات مفید زیادی به دست بیارید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.